3e dagen


Sitter i skolan och jobbar med massa rester. Inte direkt så kul när man lika gärna kunde vara hemma. Men funderar på att dra hem och sätta mig på balkongen där solen skiner och plugga lite? Lät inte det mysigt?
Men ska nog bara skriva klart den här saken sen drar jag hem!
Älskling ligger ju också hemma hos mig och myser så, livet är bara för underbart just nu känner jag.

Stod ute med lynn medan hon rökte, höll i cancerpinnen men nej jag är duktig som inte rökte :) gav tillbaka den hahahah.



Alla som slutar röka kommer att märka en ganska omedelbar skilnad i både kroppen och annat. Redan efter ett dygn kommer luktsinnet smygandes tillbaka och du kommer att känna lukter betydligt mycket bättre. Smaksinnet förstärks och maten du äter kommer att smaka betydligt bättre än innan, Pulsen blir normal och andningen blir lättare. Men de finns även en sak som man känner att förvärras och de är hostan. Dom flesta får jätte jobbig hosta i 1-2 dygn men sedan ger den med sig, men hostan är en del av processen för kroppen att stöta ut allt de som ska ut ur kroppen.

Det tar tre dygn för kroppen att bli av med begäret efter nikoton och de är därför många upplever tredje dagen värst. Det är då man svettas, blir stressad, skakar och får dom värsta sugen. Men håll ut! Efter tredje dygnet passerar så sitter inte svårigheten i att bli av med begäret längre utan snarare i den psykiska vanan och därför är de praktiskt taget omöjligt att lyckas med att sluta röka om du inte verkligen vill det.

Under de första året när din kropp helas så minskar riskerna för sjukdommar som mest. Men inte förens efter 10-15 år är du lika frisk som en som aldrig rökt.

Visste du att om man injicerar giftet från 2 cigaretter in i din kropp så dör man omedelbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0