Rätt eller fel med att bli dödsdömnd?



Tänkte precis börja plugga lite matte när jag kom på att jag inte hade bloggat något idag.
2 tullgubbar var i skolan och hade en slags föreläsning för oss, det var helt okej och deras hund var grymt söt kan jag tillägga.
Var även till sjukgymnasten idag, så nu har jag lite lagom ont i kroppen efter han drog min rygg rätt...

Väl hemma igen blev samtalsämnet är det rätt att få dödsstraff?
Kom dock inte fram till om det var rätt eller fel.
Men om man tänker såhär, om det är någon som våldtar eller dödar någon av mina närmaste så vill jag ju såklart att den personen ska dö eftersom jag är så arg osv. men om det hade varit någon annan person som blivit utsatt som man inte kände tänker man ju att det kanske är lite hårt med att bli dödsdömnd? eller hur?

Men vem har egentligen egentligen rätt att dömma någon till döden? Då är väl också han/hon en mördare, eller? klurit jag blir helt förvirrad och jätte konstig i huvudet när jag tänker på det där. Ungefär som när jag och mia pratar om rymden, då blir det galet! hahaha men jag älskar henne ändå :)

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0